24 Ekim 2011 Pazartesi

Hülya avşar diyeti

Hülya Avşar bu yaz tam dokuz kilo verdi ve iki beden birden inceldi. Pek çok kişi yaz tatilinden aldığı fazla kilolarla dönerken Avşar'ı tatilde incelten diyeti hazırlayan Banu Kazanç bu işin inceliklerini anlattı. Kazanç; sarkmadan, sıkılmadan, yüz güzelliği hiç bozulmadan diyet yapmanın tüyolarını verdi.

Salata kilo yapardı
Hülya Avşar bu yaz nasıl bir diyet uyguladı?



Bir kere Hülya Avşar'ın vücut yapısı klasik Türk kadını vücut yapısından biraz farklı. Çok spor yaptığı için sıkı bir vücudu var. Bu nedenle ona kaslarının erimemesi için protein ağırlıklı bir diyet uyguladık. Hülya Avşar yalnızca salata yiyerek, sebze ağırlıklı beslenerek diyet yapsaydı; kilo veremez, hatta kilo alırdı. Kan tahlilleri yaptık, vücudunda birazcık protein eksikliği gördüm. Ona göre de vücudunda proteini artırmam gerekti. Ben de bu tarz bir diyet verdim. Haftada üç gün karbonhidrat yedi. Eğer karbonhidratı kesseydik, o zaman da kas kaybı olurdu.


Düzenli uyuyor!
Sağlıklı olan kaç ayda kaç kilo vermektir?
En doğrusu iki ayda sekiz ile 10 kilo vermektir. Hülya Avşar yaz tatilinde de diyete devam etti ve iki ayda tam dokuz kilo verip, 36 bedene kadar indi. Şimdi üç kilo daha vermesini planlıyoruz sonra koruma programı başlayacak. Daha fazla kilo vermesi doğru değil çünkü bu sefer verilen kilolar kolaylıkla geri alınıyor.

Kilo verince insanın yüzü çöker derler. Hülya Avşar bu kadar incelirken yüzünün çökmemesi için özel bir şey uyguladınız mı?
Diyet sırasında yeteri kadar protein almazsanız; kaslar çöker ilk olarak da yüz kasları erir. Diyet sırasında buna dikkat etmek gerekli. Kaslar erirse gözaltları morarabilir. Mesela; detoks diyeti yapar, şok diyet uygularsanız birdenbire bakarsınız ki, vücudunuzda sarkmalar olmuş. O yüzden protein, karbonhidrat ve sebzeleri dengelemek gerekli. Üçünü de çok iyi kullanmak gerekiyor.

Peki Hülya Avşar'ın diyet yaparken hayatında neler değişti?
Yemek saatlerini düzene soktuk. Daha düzenli su içmesini sağladık. Ekstra tuzu kestik. Protein ağırlıklı beslenmesi gerektiğini öğrendi. Çünkü insanların bazılarının aklına diyet deyince tamamıyla sebze ya da sadece salata gelir. Halbuki Hülya Hanım'da protein düşüklüğü olduğu için; o et, tavuk ve balık yemeyi öğrendi.

İçki içmeyi çok sınırladınız mı?
Hülya Hanım, zaten çok alkol alan bir insan değil! Ben genelde haftada üç defa ikişer kadeh şarap veririm, onu bile içmedi. Biliyorsunuz; düzensiz uyuyan insanlar kilo vermekte zorlanıyor. Hülya Hanım, günde mutlaka sekiz saat uyuduğu için diyetten çok iyi sonuç aldık.

Diyet eğlenceli olmalı, tatlısını bile yiyebildi!
Diyet sırasında insanlara büyük yasaklar konulmamalı. Tatlı istiyorsa yemeli. Ben, profiterol, cheesecake gibi tatlıları sınırlamıyorum. Çünkü psikoloji çok önemli. Bazı durumlarda üç hafta diyet yaptırıp, bir hafta serbest bırakırım. İnsanlar diyetlerini sevmezlerse o gerginlikle vücutlarında kortizol hormonu salgılanır. Kortizol hormonu da açlığı artırıp, metabolizmayı yavaşlatır. Kişi kilo vereceğine sevmediği bir diyeti yapınca kilo alır. Ben hastalarımın psikolojisini mümkün olduğunca korumaya çalışıyorum. Hülya Avşar da diyet boyunca sevdiği tatları yedi. Tatlılara yasak koymadık.

Neler yasaklandı?
Alışveriş yapmak:
Diyet programı sürerken kişinin yeni kıyafetler almasını istemem. Çünkü konulan bir hedef vardır. Bu da mutlaka 36 beden değildir; herkesin vücuduna göre değişir. Hülya Avşar son derece ince yapılı bir kadın, onun için iki bedeni hedeflemiştik. Hedefi gerçekleşti. Bu ara yasak bitti, o da gardırobunu yeniledi.

Evde tartılmak:
Diyet programına katılanların evlerinde her gün tartılmalarını istemiyorum. Bu kurala uymayıp meraktan tartılanlar oluyor ama Hülya Avşar bu kurala uydu. Hiç evde tartılmadı onu hep ben tarttım.

Metabolizması ananas ve somonla hızlandırıldı
Ananas: Sabahları genellikle ananas yedi. Ananasın metabolizmayı hızlandırıcı önemli bir etkisi etkisi var. Bu nedenle diyet programlarında artık daha sık yer alıyor. Sabah kahvaltısında yarım ananası eziyorsunuz, içine biraz peynir koyuyorsunuz. İki dilim ekmeğin üstüne sürüp, en üstüne de bir tatlı kaşığı bal koyup, onu yiyorsunuz. Bu hem çok güzel hem de sağlık için yararlı bir kahvaltı.

Somon: Hülya Hanım için özellikle balıklardan somonu tercih ettim. Diyet yaparken yağlı balıklardan kaçınmak lazım diye bir önyargı var. Ben buna katılmıyorum yağlı balıkların tam tersi Omega-3'ten zengin oldukları için metabolizma hızlandırıcı özelliği vardır. Somon'u da özellikle öneririm.

Kuru kayısı: Bağırsak çalıştırıyor.

Kivi: Metabolizmayı hızlandırıyor.

Kavun: Tokluk hissi yaratıcı ve metabolizmayı hızlandırıcı etkisi var. Kavun listesine verdim. Karpuzu pek tavsiye etmedim. Kirazı ise her zaman önerdim.

Kabak: Metabolizmayı hızlandırır. Diyet listesine iki haftada bir veriyor ama üç gün üst üste öneriyordum.

Su: Günde mutlaka 2.5 litre içilmesi gerekiyor. Diyet yaparken özellikle dikkat edilmesini istiyorum.

Yumurta: Metabolizmayı hızlandıran yumurtayı üç gün üst üste verebiliyordum. Sabah kahvaltıda haşlanmış olarak yenilebilir, bir sonraki gün akşam yemeğinde menemen olarak, üçüncü gün de öğlen omlet olarak yenilebilir.

Yağları karıştırıp kullandık
Fındık yağı, soya yağı ve zeytinyağı bu üç yağı karıştırıp yemeklerde kullanmak için önerdim. Tereyağ çok az miktarda yemeklerde kullanılabilir ama miktarın çok çok az olması lazım. Yani tat vermesi için bir tatlı kaşığı falan gibi. Ancak o da çok sık olmamak şartıyla. Margarin vermiyorum. O kadar güzel yağlar dururken margarine gerek yok! Diyet yemekleri lezzetli olmalı, insanlar sevmiyorsa kepekli makarna yemek zorunda değil! Ben hep diyette normal makarna öneririm. Zaten kepekli makarnanın içindeki kepek çok az; zorlamaya da değmez.


0 yorum:

Yorum Gönder